قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۰/۳۰| برنت ۷۸ دلار و ۵۶ سنت شد

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲ ۱۰ ۳۰| برنت ۷۸ دلار و ۵۶ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۸ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۵۶ سنت رسید.
کد خبر : ۱۵۹۵۲۶

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز شنبه کاهش یافته، اما یک افزایش هفتگی را تجربه کرده است. تنش‌های خاورمیانه و اختلال در تولید نفت نگرانی در مورد مشکلات اقتصاد چین و دنیا را جبران کرده است.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۸ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۵۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶۷ سنت معادل ۰.۹۰ درصد کاهش ۷۳ دلار و ۴۱ سنت معامله می‌شود.


نفت برنت ۰.۵ درصد و نفت آمریکا بیش از ۱ درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشتند.

در چین رشد آهسته‌تر از حد انتظار اقتصاد در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳ تردید‌هایی در مورد پیش بینی رشد تقاضای جهانی برای نفت در ۲۰۲۴ به وجود آورده است. بازار سهام چین در این هفته تا پایین‌ترین سطح طی ۵ سال گذشته سقوط کرد.


اما مخاطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه از قیمت نفت طی یک هفته گذشته حمایت کرده است.


درگیری در غزه در روز جمعه به دنبال پیشروی نیرو‌های اسرائیلی در جنوب تشدید شد. آمریکا هم در اوایل هفته گذشته مواضع نظامی یمن را بمباران کرده بود.


در آمریکا، حدود ۳۰ درصد از تولید نفت در داکوتای شمالی، سومین ایالت بزرگ تولید کننده نفت در این کشور، به خاطر سرمای هوا متوقف شده است. تولید نفت آمریکا ۷۰۰ هزار بشکه در روز تا اواسط هفته گذشته کاهش یافته بود. مقامات ایالتی عقیده دارند بازگشت به سطح تولید سابق حدود یک ماه طول می‌کشد.


در این بین تعداد چاه‌های نفت آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده هستند ۲ حلقه طی یک هفته گذشته کاهش یافته و به ۴۹۷ رسیده است.


آژانس بین المللی انرژی هفته گذشته پیش‌بینی خود از تقاضای جهانی برای نفت در ۲۰۲۴ را افزایش داد. اما رقم اعلام شده توسط این آژانس هنوز هم پایین‌تر از تخمین‌های اوپک است.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر